Το οδικό ταξίδι μου BMW K1600GTL 2022: Πρώτη μέρα

Ένα μεγάλο μέρος του κλασικού & σύγχρονα οχήματα, δίτροχα και τετράτροχα ποικιλίες, είναι η ευκαιρία για περιπέτειες στο δρόμο. Κατά τη διάρκεια των ετών έχω οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα cross country που οδήγησαν σε πολλές αξέχαστες αναμνήσεις και ένα υπέροχο χρόνο σε κάθε οδύσσεια.

Το ίδιο έχω κάνει και με μοτοσυκλέτες, συνήθως μεγαλύτερες, αλλά δεν έχω κάνει μεγάλο ταξίδι με μοτοσυκλέτα εδώ και 10 χρόνια περίπου. Οι μεγαλύτερες περιπέτειές μου με ποδήλατο ήταν ένα ζευγάρι ταξίδια cross country σε δύο διαφορετικά Harley Davidson 883 Sportsters του 1986 το 1991 και το 2010, αλλά τα επόμενα 10 χρόνια η μεγαλύτερη εκδρομή μου, με ένα vintage ή μοντέρνο μοντέλο, ήταν περίπου 300 μίλια.

Αυτόν τον Ιούνιο, είχα την ευκαιρία να βάλω μια νέα BMW K1600GTL 2022 στους ρυθμούς της και πραγματικά να δω πόσο καλή και ικανή είναι αυτή η μοτοσυκλέτα ως τουριστική μηχανή. Ο χρόνος μου στο ποδήλατο ήταν διαφωτιστικός και μπόρεσα να μάθω πόσο καλό είναι αυτό το ποδήλατο με αυτό που έκανα με αυτό κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Αυτή η οδύσσεια μοτοσικλέτας BMW ξεκίνησε ενώ ήμουν στη μέση του προγραμματισμού για την κατηγορία Greenwich Concours BMW Motorcycle. Την εβδομάδα πριν από το concours, ο Oleg από τη BMW Βόρεια Αμερική με προσκάλεσε να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση τύπου «Ride Away» για τις νέες μοτοσυκλέτες K1600. Συμφώνησα, νομίζοντας ότι θα ήταν μια εξαιρετική κριτική καθώς ξεκινούσε στο Riverside της Καλιφόρνια στο ιστορικό Mission Inn Hotel. Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ καλύτερο τρόπο για να αξιολογήσω ένα ποδήλατο τουρισμού από ένα ταξίδι cross country.

Κοίταξα το ημερολόγιο των εκδηλώσεών μου. Συνειδητοποίησα ότι το Σάββατο της εβδομάδας της διοργάνωσης K1600 έπρεπε να κρίνω αυτοκίνητα στο Cincinnati Concours. Το BMW Ride Away επρόκειτο να φύγει από το Mission Inn γύρω στη 1:00 μ.μ. της Τετάρτης, οπότε είχα περίπου 3 ½ ημέρες για να οδηγήσω την BMW K1600GTL 2022 στο Σινσινάτι, προκειμένου να φτάσω έγκαιρα στις συναυλίες για το Hangar Party.

Τόσο για ένα χαλαρωτικό ταξίδι με μοτοσικλέτα. Δεν υπάρχει τίποτα σαν μια προθεσμία για να προσθέσετε δράμα σε ένα ταξίδι, αλλά σκέφτηκα ότι αν το K1600 ήταν τόσο καλό όσο έλεγε η BMW, η διαδρομή δεν θα ήταν παιχνιδάκι, αλλά τουλάχιστον εφικτό.

Ημέρα άφιξης στο Riverside:

Έφτασα στο αεροδρόμιο του Οντάριο της Καλιφόρνια την Τρίτη το πρωί στις 11:30 π.μ. και έκανα μια σύντομη βόλτα μέσω του σέρβις αυτοκινήτου που είχε προσφέρει η BMW στο ξενοδοχείο. Ο οδηγός μου αποδείχθηκε ότι ήταν μοτοσικλετιστής και είχαμε μια διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα ποδήλατα και την τρελή βόλτα που είχα σχεδιάσει. Όταν με άφησε στο ξενοδοχείο, μου ευχήθηκε καλή τύχη και ότι νόμιζε ότι ήμουν τρελή.

Mission Inn Hotel (Φωτογραφία Andy Reid)

Ήμουν τρελός; Στα 55 μου ήταν απλά μια τρομερή ιδέα;

Όπως ανέφερα στην αρχή αυτής της ιστορίας, δεν έχω κάνει εκτεταμένη περιοδεία με ποδήλατο εδώ και περίπου 12 χρόνια και ήμουν λίγο εκτός πρακτικής. Αυτό το ταξίδι περιελάμβανε το δεύτερο Harley-Davidson 883 Sportster του 1986, αυτό με τον κινητήρα σταθερά τοποθετημένο, και το έκανα από τη Βιρτζίνια στο Σικάγο σε 3 ½ ημέρες. Η συνολική απόσταση για εκείνο το ταξίδι ήταν 742 μίλια και σχεδίαζα να κάνω τριπλάσια χιλιόμετρα την ίδια χρονική περίοδο.

Άρχισα να σκέφτομαι ότι ο οδηγός μου είχε δίκιο με την ψυχική του εκτίμηση για εμένα και ότι είχα χάσει το μυαλό μου. Προσπάθησα να δικαιολογήσω αυτό το road trip θεωρώντας ότι η BMW K1600 GLT ήταν πολύ καλύτερη μοτοσυκλέτα τουρισμού από την Sportster του ’86 και ότι θα ήταν εύκολο να κάνω το ταξίδι στον χρόνο που είχα. Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ήμουν αφοσιωμένος στο ταξίδι, καθώς ήμουν ήδη στο Riverside, οπότε η μόνη μου επιλογή ήταν να το δοκιμάσω και να ελπίζω ότι θα φτάσω στην ώρα μου στο Σινσινάτι.

Εκείνο το βράδυ η ομάδα των δημοσιογράφων μας και η BMW Motorrad Το προσωπικό είχε ένα εξαιρετικό δείπνο στο Las Campanas. Μιλούσαμε για μοτοσικλέτες καθ’ όλη τη διάρκεια του δείπνου και περάσαμε υπέροχα πριν από την έναρξη του ταξιδιού μου το πρωί.

Αργότερα εκείνο το βράδυ αναρωτήθηκα αν είχα δαγκώσει περισσότερα από όσα μπορούσα να μασήσω. Κατά τη διάρκεια του δείπνου είχα αναφέρει το δρομολόγιο και το πρόγραμμα του ταξιδιού μου σε μια ομάδα δημοσιογράφων αυτοκινήτων. Θεωρούσαν ότι ήταν φιλόδοξο, ειδικά με ένα ποδήλατο που δεν είχα οδηγήσει ποτέ. Υποθέτω ότι θα μάθαινα αν το σχέδιό μου είχε πιθανότητα να πετύχει.

Ημέρα 1:

Τετάρτη πρωί; Έφαγα πρωινό στο ξενοδοχείο και κατέληξα να συναντήσω τον Cheech Marin. Αφού έτρεξα στο μισό Cheech & Chong, πήγα στο συγκεκριμένο ποδήλατό μου, το φόρτωσα με τον εξοπλισμό μου, συνέδεσα το τηλέφωνό μου με τα συστήματά του και μετά κατευθύνθηκα στην εισαγωγή του προϊόντος για το K1600.

Το νέο K1600 δεν είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, αλλά έχει κάποια αναβαθμισμένη τεχνολογία και λίγο περισσότερη ιπποδύναμη. Οι εκπρόσωποι της BMW εξέτασαν τα νέα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας και στη συνέχεια σερβίρεται μεσημεριανό γεύμα, το οποίο παραλείψαμε ο συνεργάτης μου, Harvey Briggs και εγώ. Επιλέξαμε ένα cupcake και κατευθυνθήκαμε προς τα ποδήλατά μας. Το κάναμε αυτό καθώς ήμασταν οι μόνοι δύο δημοσιογράφοι που ψάχναμε να καλύψουμε μεγάλες αποστάσεις στο K1600 και έπρεπε να φτιάξουμε κομμάτια.

BMW K1600GTL, My 2022 BMW K1600GTL Road Trip: Day One, ClassicCars.com Journal
Οι αποσκευές μου για την εβδομάδα (Φωτογραφία Andy Reid)

Καταλήξαμε στο δρόμο ακριβώς στη 1:30 μ.μ. και κατευθυνθήκαμε προς το I-40 προς τον ξενοδοχειακό προορισμό της πρώτης μας νύχτας. το ξενοδοχείο Grand Canyon Grotto στην παλιά Route 66.

Αφού αντιμετωπίσαμε τη φρικτή κίνηση στη Νότια Καλιφόρνια για περίπου 90 λεπτά, τελικά φτάσαμε στο I-40 και μπορέσαμε να ξεκινήσουμε να φτιάχνουμε κομμάτια. Οδηγήσαμε στο I-40 για περίπου δύο ώρες και φτάσαμε στην έρημο Μοχάβε.

Το πρώτο μας pit stop ήταν σε μια έξοδο 40 όπου ανεφοδιάσαμε, με τιμή άνω των 8,00 $ το γαλόνι, δροσιστήκαμε με πολύ νερό και συζητήσαμε τη γνώμη μας για τα ποδήλατα. Το πρώτο πράγμα που σχολιάσαμε και οι δύο είναι πόσο γρήγορο ήταν το τιμόνι και στις δύο μας μοτοσυκλέτες. Το σύστημα διεύθυνσης K1600 είναι σίγουρα στην αθλητική πλευρά του sport touring με τη μοτοσυκλέτα να έχει σχεδόν τηλεπαθητική ικανότητα να διαβάζει τι θέλετε να κάνετε. Σε υπερπολιτείες, αυτό απαιτεί να μην κάνετε τίποτα νωρίς, καθώς το τιμόνι συμβαίνει αμέσως, όπως θα περίμενε κανείς από μια κορυφαία σπορ μοτοσικλέτα. Αυτό μας πήρε λίγο χρόνο για να το συνηθίσουμε, αλλά σιγά σιγά μαθαίναμε για τις δυνατότητες των K1600 μας. Κάναμε μια γρήγορη φωτογραφία στο σταθμό και μετά ξεκινήσαμε για να τελειώσουμε τη μέρα μας.

Κατά την οδήγηση στο Mojave, η θερμοκρασία περιβάλλοντος σύμφωνα με την οθόνη του ποδηλάτου μου ήταν 117 μοίρες, οπότε φροντίζαμε να σταματήσουμε για καύσιμα και νερό όποτε αρχίζαμε να νιώθουμε πραγματικά τη ζέστη. Η επίδραση των υψηλών θερμοκρασιών επιβράδυνε την πρόοδό μας και δεν ήταν κάτι που είχα σχεδιάσει. Ήταν τόσο ζεστό που η σόλα στη δεξιά μου μπότα ιππασίας βγήκε πραγματικά όταν έλιωσε η κόλλα. Είναι καλό που είχα σκεφτεί να φέρω ένα δεύτερο ζευγάρι μπότες στο ταξίδι. Ίσως ο οδηγός μου στο ξενοδοχείο να είχε δίκιο στο ότι ήμουν τρελός.

Διασχίσαμε την πολιτειακή γραμμή στην Αριζόνα και περίπου μία ώρα αργότερα κατεβήκαμε από το I-40 και οδηγήσαμε περίπου 60 μίλια με το παλιό RT 66 στο ξενοδοχείο μας. Η συνολική απόσταση σε μίλια την πρώτη μέρα ήταν λίγο κάτω από τα 400, που ήταν αυτό που θέλαμε για την πρώτη μέρα να συνηθίσουμε τα ποδήλατά μας.

Μια αρνητική πτυχή ήταν ότι από την αρχή του παράπλευρου ταξιδιού μας στη διαδρομή 66 στο Peach Springs της Αριζόνα συνειδητοποίησα ότι είχα μηδενική κάλυψη κινητού τηλεφώνου. Ήθελα να κάνω check-in με τη γυναίκα μου όταν σταματήσαμε και ανόητα υπέθεσα ότι όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο θα επέστρεφε η κάλυψη του κινητού τηλεφώνου και θα της τηλεφωνούσα αφού έφτασα.

BMW K1600GTL, My 2022 BMW K1600GTL Road Trip: Day One, ClassicCars.com Journal
Παρκαρισμένο για τη νύχτα (Φωτογραφία Andy Reid)

Όταν φτάσαμε, βρήκαμε ένα χαριτωμένο μοτέλ Route 66 που φαινόταν καθαρό και καλά διατηρημένο με δεινόσαυρους μπροστά. Κοιτάζοντας το τηλέφωνό μου συνειδητοποίησα ότι δεν υπήρχε ακόμα κάλυψη κινητής τηλεφωνίας. Ρωτήσαμε αν είχαν Wi-Fi και η ωραία γυναίκα μας διαβεβαίωσε ότι το έκαναν, αλλά η υποδοχή ήταν καλή μόνο στην αυλή. Αυτό μπορεί να μην είναι καλό.

Τώρα για το Grand Canyon Grotto Motel. Ο Χάρβεϊ το βρήκε στο διαδίκτυο και βρίσκεται στην παλιά διαδρομή 66. Φαινόταν ότι ήταν το τέλειο σημείο στάσης την Ημέρα 1 και ο ιστότοπος έδειξε ότι το εστιατόριό τους ήταν ανοιχτό μέχρι τις 9 μ.μ.

BMW K1600GTL, My 2022 BMW K1600GTL Road Trip: Day One, ClassicCars.com Journal
Grand Canyon Grotto Motel (Φωτογραφία Andy Reid)

Καθ’ όλη τη διάρκεια της βόλτας της ημέρας, ο Χάρβεϊ και εγώ είχαμε συζητήσει το δείπνο με μπριζόλα καουμπόη που διαφημιζόταν στον ιστότοπο του μοτέλ. Μιλούσαμε για αυτό σε κάθε στάση στο δρόμο προς το μοτέλ και ανυπομονούσαμε για ένα ωραίο γεύμα για να τελειώσουμε τη μέρα.

Αυτό που διαπιστώσαμε όταν φτάσαμε ήταν ότι το εστιατόριο στο μοτέλ δεν ήταν ανοιχτό. Αντί για το δείπνο με μπριζόλα των ονείρων μας, καταλήξαμε στο ψιλικατζίδικο του μοτέλ και δειπνήσαμε με μια μικροσκοπική κατεψυγμένη πίτσα για φούρνο μικροκυμάτων για τον Χάρβεϊ και μια τηγανίτα μικροκυμάτων Jimmy Dean και σκύλο με λουκάνικο σε ένα ξυλάκι για μένα. Δεν ήταν το γεύμα που είχαμε προγραμματίσει και ήμασταν και οι δύο απογοητευμένοι από το πενιχρό ναύλο.

Το κινητό μου δεν μπόρεσε ποτέ να βρει το Wi-Fi, αλλά μπορούσα να τηλεφωνήσω στη γυναίκα μου, την Ann, στο τηλέφωνο του Harvey. Η οποία για κάποιο λόγο μπόρεσε να συνδεθεί στο Wi-Fi για περιορισμένους χρόνους και είχα την ευκαιρία να της ενημερώσω ότι φτάσαμε εντάξει.

(Φωτογραφία Andy Reid)

Όλα δεν ήταν άσχημα όμως, καθώς τα δωμάτια στο Grand Canyon Grotto ήταν ωραία, άνετα και εξαιρετικά καθαρά. Παρά τα προβλήματα με το Wi-Fi και κανένα πραγματικό δείπνο, ξεκουραστήκαμε και οι δύο.

Εντυπώσεις πρώτης μέρας της οδήγησης του K1600GTL είναι ότι ο κινητήρας είναι ένας καταπληκτικός μηχανισμός. Δεν έχω οδηγήσει ποτέ ποδήλατο που είχε πνιγμό κινητήρα και που έχει και δύναμη και ροπή παντού. Το σασί είναι επίσης λίγο θαύμα. Η μοτοσυκλέτα ζυγίζει 789 λίβρες με πλήρη καύσιμο και όμως κατά κάποιο τρόπο χειρίζεται σαν μια σπορ μοτοσυκλέτα κάτω των 400 λιβρών. Το τιμόνι ελαφρύνει γρήγορα μόλις ξεκινήσει και οι γωνίες κλίσης είναι συγκλονιστικές, ειδικά για ένα πλήρως φορτωμένο ποδήλατο τουρισμού. Σε αργούς ελιγμούς στο πάρκινγκ, το K1600 αισθάνεται κάθε ουγγιά από τα 789 λίβρες του και πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί όταν κινείστε αργά, καθώς αυτό θα ήταν δύσκολο να το πιάσετε αν αρχίσει να περνάει πάνω σε ένα πάρκινγκ. Ευτυχώς, δεν το έριξα ποτέ, αλλά υπήρξαν μερικές κλήσεις σε ένα πάρκινγκ με χαλίκι.

Ένα άλλο θετικό ήταν το λαμπρό σύστημα αποσκευών της μοτοσυκλέτας. Η φόρτωση και η εκφόρτωση των αποσκευών του ποδηλάτου είναι η ουσία του easy, με άφθονο χώρο διαθέσιμο και αυτό που έχει για μένα το ωραιότερο top box που έχω χρησιμοποιήσει. Ένα άλλο ωραίο χαρακτηριστικό είναι το χαρακτηριστικό κεντρικού κλειδώματος στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Αυτό κάνει το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα των αποσκευών τόσο εύκολο όσο το πάτημα ενός μόνο κουμπιού.

Το λογισμικό BMW Motorrad Connected είναι μια άλλη ιστορία, καθώς το σύστημα είναι κάπως προβληματικό. Χρειάζεται πολύς χρόνος για να συνδεθείτε στο τηλέφωνό σας και ο μόνος τρόπος για να έχετε ενσωματωμένη πλοήγηση είναι εάν είναι συνδεδεμένο. Έχασε τη σύνδεση μερικές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας και σε μία περίπτωση μου ζήτησε να τραβήξω το ποδήλατο, να κλείσω το ποδήλατο, να επανεκκινήσω το τηλέφωνό μου και μετά να επανεκκινήσω το ποδήλατο για να το συνδέσω ξανά.

Η ενσωματωμένη θήκη τηλεφώνου διαθέτει τον δικό της ανεμιστήρα ψύξης, κάτι που είναι ωραίο χαρακτηριστικό, αλλά η έλλειψη ασύρματης φόρτισης στη θήκη μου απαιτούσε να συνδέσω ένα καλώδιο. Αυτή είναι μια παράλειψη κατά τη γνώμη μου που πρέπει να διορθωθεί καθώς κάνει τη διαδικασία λίγο επίπονη. Ενώ μπορείτε να συνδεθείτε στο σύστημα με το τηλέφωνό σας στην τσέπη σας, θα χρειαστεί να φορτίζετε το τηλέφωνό σας σε μεγαλύτερα ταξίδια εάν χρησιμοποιείτε το σύστημα πλοήγησης, καθώς θα εξαντλήσει γρήγορα τη φόρτιση του τηλεφώνου σας σε λίγες ώρες.